Головна
Реєстрація
Вхід
Четвер
28.03.2024
21:58
| RSS
Студентське наукове товариство Інституту філософської освіти і науки


  • Головна сторінка
  • Інформація про сайт
  • Каталог файлів
  • Каталог статей
  • Форум
  • Фотоальбоми
  • Гостьова книга
  • Зворотній зв'язок
  • ПРОЕКТ ПГК
  • Дошка оголошень
  •  
    
    Наша електронна скринька NTSA_IFON@NPU.EDU.UA
    Категорії розділу
    Мои статьи [24]
    Конференції [29]
    Розміщуються матеріали конференцій, які проводяться Науковим товариством чи за його партнерства

     Каталог статей 
    Головна » Статті » Конференції

    Релігійні мотиви в творах Бернарда Вербера

    Пархоменко Наталія

    Інститут філософської освіти та науки

    1 курс спеціальність «філософія (релігієзнавство)»

    Науковий керівник: викладач Целковський Генадій Анатолійович

     

     

     

    Релігійні мотиви в творах Бернарда Вербера

     

         Твори Б. Вербера є поєднанням містики і реальності, вимислу і енциклопедичних знань, філософії і еззотерики де проблеми смерті, людського буття, сенсу існування розкриваються протягом усього життя вимишлених героїв. Здається, що письменник зачіпає найтонші аспекти духовного існування людини. Цікавим, і в водночас моторошним для людини являється феномен смерті. Людей завжди цікавило що відбувається з душею, коли тіло вже зтліло. Людина має спокійно ставитися до смерті, бо причиною, чому вона так цього боїться – є страх невідомого. «Страх смерті - хвороблива потреба чіплятися за існування, щоб доводити особисту індивідуальність, замість того щоб користуватися життям заради розвитку самого себе» (Б. Вербер)

                     Чому важливо дотримуватись моральних законів.

     Згідно з уявленнями  Вербера сенс життя є еволюція душі шляхом розвитку свідомості і добрим вчинкам. Після смерті душа постає перед Архангелом Гавриїлом, Михаїлом  і Рафаїлом де вони оцінюють кожен вчинок, емоції і поривання людини за час проживання на землі, щоб вирішити чи завершить ця душа цикл реінкарнацій і стане мудрецем або ангелом, чи повернеться знов на Землю для виправлення своїх помилок. Щоб стати мудрецем, душа, за останнє життя на землі набрати 600 пунктів, а це не так вже і легко, бо є багато пороків, які не дають нам еволюціонувати далі.  Наприклад, один з героїв роману Дюпуї, поставши на суді, думав, що вів звичайне життя, та був обурений, коли його оцінили в 320 пунктів, причиною того стало чинення перелюбу, неуважне ставлення до батьків коли ті були вже старенькі, воожнеча, яку він створив в колективі. Згідно з цим він мав обрати досить тяжкі умови свого наступного втілення,  щоб спокутувати гріх.  Чим тяжчі страждання переносить людина на землі, тим більше балів вона може заробити після смерті.  Він обирає батьків від яких буде отримувати побої, трагічну смерть, щоб мати змогу очиститись. Тут просліджується християнська ідея що страждання очищають душу. Звільнитись від необхідності ще раз і ще раз народжуватись – є найкращий подарунок для людини. Тоді вона може стати ангелом щоб допомагати еволюціонувати душам на землі, та бути їхнім адвокатом під час  суду перед Архангелами. Отже, ніщо не зникає безслідно. Кожний посил любові чи ненависті, кожен вчинок, кожна думка формують нас і наше майбутнє. «А в житті завжди є вибір: дій або втікай, ненавидь або люби, прощай чини помсту» (Б. Вербер).

                        Роль вільного вибору та ідея карми

          Спочатку людська душа формується трьома факторами: спадковість, карма, вільний вибір, і представлені вони в таких пропорціях: спадковість – 25%, карма -25 %, вільний вибір – 50 %. Людина може поміняти цей рецепт на 100% вільного вибору, відмовившись реагувати на підсвідомі пульсації та вдосконалюючи власну волю, а може і відмовитись від власного вибору ставши іграшкою в руках підсвідомості. Парадокс, людина з вільним вибором може відмовитись від вільного вибору. На прикладі однієї з героїнь роману, «Імперія ангелів» Венери, показано зв'язок людського вибору з подіями в майбутньому. Венера народилася дуже красивою дівчиною, добилась своєї цілі – стала міс всесвіт, та потім попала в автокатастрофу, яка спотворила назавжди її обличчя. Вибір, що створив таку ситуацію, вона зробила ще на початку власної кар`єри, коли мала зніматись в рекламі, яка повинна була принести їй великий прибуток. Та в неї була одна конкурентка, яка також претендувала на роль в рекламі. Тоді Венера більше всього хотіла, щоб в її суперниці спотворилось обличчя і прихильність режисера була на її стороні. Її бажання було почуте, конкурентка попала в автокатастрофу і Венера стала зіркою. Та ця подія і призвела до такого трагічного кінця зірки, Венера: « я народилась красивою, а помираю спотвореною, з кусками металу в обличчі. Одного разу я забажала щоб подібне пережила моя суперниця. Тепер це трапилось і зі мною. Яка іронія долі! Можливо, все зло, яке ми бажаємо іншим, десь фіксується, а потім повертається до нас, як бумеранг…» Отже кожна людина відповідальна за те, що вона бажає. На рівні ангелів ця ситуація розгорнулась таким чином: діло в тому, що ангели повинні допомагати нам у виконанні наших бажань, які б вони не були - розумні чи безглузді. Так Венерин ангел допоміг їй, перед цим домовившись з хранителем суперниці, якій за це пішли додадкові пункти душі… Отже події є результатом нашого вибору. Ми не завжди можемо його прослідкувати , та тільки ми відовідаєм за те, чого бажаємо.

                                           Ця казкова країна ангелів….

         Життя ангела – таке ж реальне як і наше з вами. Але це життя духу вільного від  матеріі. Країна ангелів – це чудесна місцевість, ось як її описує письменник: на заході там розкинулася рівнина, де ангели прогулюються, коли хочуть поспілкуватися один з одним. На півночі - круті гори з величезними печерами, де ангели можуть побути наодинці, коли вони хочуть, щоб їх не турбували. Якщо піднятися на гору, то місцевість чимось нагадує око. Посередині довгої білої мигдалини знаходиться круг бірюзового кольору, схожий на веселкову оболонку. Це ліс блакитнувато –зелених дерев .А в середині цієї оболонки, як блискуча зіниця, знаходиться чорне озеро. Але на відміну від людської зіниці озеро не кругле. Воно має форму серця. Це озеро Запліднень. Сапфірові двері є входом в країну ангелів. Смарагдові двері - це вихід. Через неї ангел іде, коли виконує своє завдання. В озері Запліднень ангел обирає батьків тих, хто буде під його опікою. Одному ангелу дається троє протеже. Коли він перевертає долоні вгору, з’являється три сфери, в яких ангел може спостерігати за своїми опікуваними. Його завдання – направляти своїх клієнтів правильним шляхом. У кожного вони свої. Для кожного це конкретні і відмінні одна від одної цілі, і з кожним життям вони прагнуть удосконалюватися в цьому напрямі. Ангел, проте, нічого не знає про ці завдання. Він, звичайно, можеш здогадатися про них по поведінці людей, проте єдиним об'єктивним критерієм їх еволюції залишається підрахунок пунктів на Страшному Суді. Той, хто вибрав правильний шлях, від життя до життя збільшуватиме свою кількість пунктів. Набравши 600 пунктів, клієнт виходить з гри. Ангел має п’ять способів впливу на людину: інтуїція, сни, знаки, кішки, медіуми. Прямо вмішуватись в життя людини ангел немає права. Інтуїція – це знак нашого серця, дослухуючись до нього ми рухаємось в правильному напрямі. Також обов`язком ангела є виконання бажань людини. Так один з підопічних ангела Мішеля був письменник який прагнув написати цікаву книжку, і ідеї для написання книги приходили йому в снах.

             Число як таємниця еволюції  свідомості, або навіть камінчик  має душу………

     

         Форма  цифр, яку ми використовуємо, вказує  на хід розвитку життя. Горизонтальна  лінія означає прив`язаність, крива  – любов, перетин  – вибір. 1 – мінерал. Проста вертикальна  лінія без вигинів і перетинів.  У мінералу немає почуттів. Його свідомість знаходиться на такому розвитку: він просто усвідомлює той факт, що він є. 2 – рослина. Лінія прив’язаності до землі – коріння, яке тримає рослину в землі, вигнута лінія, звернута до неба означає, що рослина любить, сонце і світло. 3 – тварина. Дві вигнуті лінії любові означають, що тварина любить землю і любить небо. Але немає горизонтальної лінії прив’язаності, тобто вона ні до чого не прив’язана і рухома тільки емоціями. 4 – Людина . її символ – хрест. Тому що в неї є вибір. Вона знаходиться на перехресті, де треба прийняти рішення, куди піти. Перед людиною стоїть вибір: опуститися на тваринний рівень або перейти на вищу стадію.5 – мудрець. У нього є горизонтальна лінія прихильності до неба і крива любові до землі. Він літає в думках і любить світ. Можна сказати, це протилежність двійці. 5 має тенденцію завжди прагнути до все більшої свідомості. Більше свободи. Більше складності. 5 хоче звільнитися від оков плоті, яка заподіює йому страх і біль. Він хоче стати 6. Шість – це одна суцільна крива. Крива любові, оскільки ангел любить. Подивимось на цю спіраль. Її любов виходить згори, з неба, сходить вниз, до землі, і піднімається до центру. Це любов, яка робить круг, щоб повернутися і полюбити саму себе. Отже все живе еволюціонує і розвивається. Любов Вербер показує як те, до чого ми повертаємось в ході свого розвитку. Тому чим більше ми плекаємо в собі любові, тим досконалішими ставатимемо. Любов властива нашій божественній природі. Всі низькі емоції ідуть більше від тваринного рівня, а людина, виступає як посередня ланка від тваринного до божественного… «Любов як шпага, гумор як щит»(Б. Вербер)

                         Кожен вносить свій вклад в розвиток людства

         Повернемось  знову до пунктів оцінки душі. Людство загалом є на рівні  333 пункти. Людство розвивається темпами, що усе більш прискорюються. Завдяки сучасним транспортним засобам і зростанню кількості подорожей, глобальним зв'язкам, поширенню культури в планетарному масштабі, усе більш численним і доступним засобам масової інформації, мудреці (чи "п'яті") можуть віднині швидше поширювати свій вплив. Подивіться, як люди жили раніше і як вони живуть зараз. Раніше усі боялися хижих звірів. Сьогодні за ними спостерігають в зоопарках. Люди боялися голоду вони були вимушені займатися важкою і невдячною працею. Сьогодні ці завдання виконують роботи і комп'ютери. У людини з'являється все більше і більше вільного часу, щоб думати. А коли людина думає, він ставить собі питання. На початку третього тисячоліття шанси підвищити свідомість людства великі, як ніколи. В чудесній кулі людства, яка розміщується в країні ангелів, збираються наші душі на деякий час між перевтіленнями. Душі, зібрані таким чином разом, розряджаються одна об іншу і гармонізуються між собою . Можливо, саме тут знаходиться знаменита "ноосфера" Тейяра де Шардена у якій змішана свідомість усіх людей. Б. Вебер: "Досить піднятися рівню однієї душі, і підвищиться рівень усього людства". Отже еволюція одного є прекрасним позитивним впливом на розвиток інших. Кожного разу, коли люди розширюють своє розуміння "собі подібних", щоб включити в нього нові категорії, вони починають розглядати істоти, що раніше вважалися нижчими, як досить схожі, щоб бути гідними пошани. З цього моменту не лише ці істоти переходять на інший рівень, але і людство в цілому проходить новий етап розвитку. Щоб людство перейшло хоча б на рівень 334, потрібно щоб еволюціонувало одразу велика кількість душ.

                                         Відмова від бажань

    Б. Вербер: «Саме тоді, коли ми більше не бажаємо чогось, це може статися. Це також відпочинок ангела. Він може спокійно працювати, коли до нього більше не звертаються. Мистецтво відмови від бажань неможливо перехвалити. Справжнє велике щастя пов'язане з несподіваною подією, яка набагато перевершує очікування людини. Ті, хто не просить нічого, можуть отримати значно більше. Перестаньте просити, і тільки тоді вас можна буде задовольнити». Тут йдеться про відмову від бажань, нав’язаних суспільством, і про слідуванню внутрішньому голосу. "Формулюючи мету, підкоряючись добрій або злій волі, втрачаєш масу сил. Не потрібно думати про мету, потрібно просто рухатися вперед. Потрібно рухатися вперед, міняючи траєкторію згідно з подіями, що відбуваються в дорозі. Рухаючись вперед, досягаєш або навіть перекриваєш удвічі мету, навіть цього не помічаючи» Важливо почути бажання, які істинні саме твоїй природі…

                                             Отже….

            Аналізуючи твори письменника,  де в оригінальному творчому  доробку є ідеї християнства, буддизму, та власні авторські,  можна сказати, що людина виступає як творець своєї долі під наглядом вищих інстанцій. Дуже високо ставиться свобода людського вибору. У кожної людини є своя місія, яку вона має виконати, яка б мізерна ця місія не була б. І найстрашніше – це просто змарнувати свій час. Можливо, письменник створив фантастичний світ ангелів і богів задля того, щоб багато простих істин було простіше сприйняти, адже людям значно спокійніше, коли вони створюють божества, в яких втілюються всі духовні і моральні ідеали. Погляди письменника чи не найяскравіше виражаються в таких його висловах : «Остерігайтеся політичних партій, сект, корпорацій і релігій. Не чекайте, щоб інші вказували вам, що треба думати. Вчіться думати самі, без зовнішнього впливу», бо «Твій кращий союзник - це ти сам».

     

       Список використаної  літератури:

    Б. Вербер «Танатонавти»

    Б. Вербер «Імперія Ангелів»

    Б. Вербер «Ігри Богів»

    Б. Вербер «Енциклопедія відносного і абсолютного знання»

    Категорія: Конференції | Додав: San-Antonio (20.06.2010)
    Переглядів: 1302 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]

    Форма входу

    Друзі сайту

    Copyright MyCorp © 2024
    Сайт управляється системою uCoz