Головна
Реєстрація
Вхід
Вівторок
26.09.2017
20:16
| RSS
Студентське наукове товариство Інституту філософської освіти і науки


  • Головна сторінка
  • Інформація про сайт
  • Каталог файлів
  • Каталог статей
  • Форум
  • Фотоальбоми
  • Гостьова книга
  • Зворотній зв'язок
  • ПРОЕКТ ПГК
  • Дошка оголошень
  •  
    
    Наша електронна скринька NTSA_IFON@NPU.EDU.UA
    Категорії розділу
    Мои статьи [24]
    Конференції [29]
    Розміщуються матеріали конференцій, які проводяться Науковим товариством чи за його партнерства

     Каталог статей 
    Головна » Статті » Конференції

    ОСВІТА І ВИХОВАННЯ У ВІРІ БАГАЇ

    Чорнойван Я.В.

    Інститут філософської освіти і науки,

    V курс, спеціальність «Релігієзнавство»

    Науковий керівник: доктор історичних наук, проф. І.І. Дробот

    ОСВІТА І ВИХОВАННЯ У ВІРІ БАГАЇ

    Сьогодні духовність є однією з найважливіших компонентів формування базової культури особистості. Виховувати через навчання – це головний шлях вирішення проблеми формування духовності молодого покоління.

    Великий та цікавий досвід застосування морального виховання в освіті мають різноманітні релігійні організації та громади, однією з яких є віра Багаї.

    Головна тема вчення віри Багаї, що є наскрізною в її Писаннях, – єдність і гармонія [4, с.11], які мають охоплювати усі сфери життя, а особливо у сфері виховання та освіти дітей. Про особливий статус освітньо-виховної діяльності громади багаї свідчать Писання основоположника віри Багаулли та праці його послідовників: «Найбільшими діяннями, які може зробити людина в своєму служінні Всемогутньому Богові, є освіта і виховання дітей...» [1, с.37].

    В Писаннях віри є поради, повчання, що показують, як правильно здійснювати освіту, а також роз’яснення про особистість учителя та його роль в освітно-виховному процесі, про особистість учня та особливості дитячої психіки [2].

    Сьогодні багаї виступають за розгортання всезагальної кампанії по розвитку морального виховання, про що йдеться в Заяві Міжнародного товариства багаї з приводу Всесвітньої конференції ООН на вищому рівні з соціального і економічного розвитку в Копенгагені в травні 1995 року. В ній стверджується важливість підтримки місцевих ініціатив в усьому світі по залученню морального виміру в систему дитячої освіти, що прискорить процес становлення особистості як взірця моральної та духовної досконалості [5, с.18].

    Основними компонентами освітньо-виховної діяльності віри багаї, що передбачена П’ятирічним Планом Всесвітнього Дому Справедливості – головного адміністративного органу віри Багаї, – є дитячі класи, підліткові групи та навчальні гуртки.

    Дитячі класи – це нескладні уроки, на кшталт недільних шкіл. На цих уроках діти заучують молитви і уривки з Писань, слухають розповіді і прості виклади принципів Учення, співають, грають.

    Підліткові групи є пріоритетним напрямом діяльності громад багаї. Багаї вважають, що останній момент, коли ще можна зробити з дитини людину – це період від 12 до 15 років. Для підлітків Інститут Рухі теж розробив масу цікавих матеріалів – «Йти прямою дорогою», «Сила слова», «Вітру підтвердження» та інші.

    Навчальні гуртки використовують абсолютно конкретні матеріали, розроблені Інститутом Рухі. Основним завданням проекту Рухі – створення методики духовного виховання людини і спрямування її до активної участі в розвитку цивілізації. Основна послідовність курсів, пропонована Інститутом Рухі («Рухі» означає – духовний), спрямована на розвиток духовних і моральних якостей людини [3].

    Освітні матеріали, що сформовані багаї, спрямовані на формування особистості викладача, розвиток навичок і здібностей для проведення занять з дітьми, для формування особистості дитини, в арсеналі духовних якостей якої будуть моральні норми та ідеали, любов і повага до ближнього, любов до світу та людства, творчість, жага до знань, життєва позиція, розуміння своїх мети і призначення в житті.

    Виховні структури віри Багаї працюють в дусі недільних шкіл та мають релігійну спрямованість. Проте, якщо зосередити увагу на методах, прийомах і засобах виховання, що успішно застосовуються громадою багаї, ми отримаємо доповнення до особистого педагогічного арсеналу. Адже життєво важливі задачі, котрі стоять перед сучасною цивілізацією – подолання соціальної й національної несправедливості, потребують докорінного перетворення суспільної свідомості, нового духовного відродження людства.

    Сучасний вчитель повинен переосмислити й відійти від усталених у суспільстві канонів моральних цінностей та оновити свої методи для виховання майбутнього покоління.

    Список використаних джерел

    1.                ‘Abdu’l-Bahá, «Bahá’í Prayers» (U. S. 1985 Edition).

    2.                Духовное образование детей. Институт Рухи. Книга 3. Духовное Собрание Бахаи России. Исправленное издание. По материалам книг: «Teacher Training Manual for children classes, age 6, Ruhi Institute»; «Teaching Children’s Classes. Grade 1» – Санкт-Петербург, 2000. [електронний ресурс] / Независимая архивная служба «Архивы – память громады» // Режим доступу: http://bahaiarc.narod.ru/books/Ruhi3-2-r.htm

    3.                Институт Рухи [електронний ресурс]/ Дальнейшие размышления об Институтах по Обучению – подборка писем Международного Центра по обучению / Библиотека исследователей Веры Бахаи // Режим доступу:
    http://www.bahai-library.com/russian/teach/institut.html

    4.                Иоаннесян Ю.А. Вера Бахаи / А.Ю. Иоаннесян – СПб. : Азбука-классика; Петербургское Востоковедение, 2003. – (Мир Востока).

    5.                Процвітання людства: Заява Міжнародного співтовариства багаї на Всесвітньому самміті ООН у Копенгагені, берез. 1995 р.. — К. : Національні Духовні Збори Багаї України, 2004.

    Категорія: Конференції | Додав: San-Antonio (20.06.2010)
    Переглядів: 498 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]

    Форма входу

    Друзі сайту

    Copyright MyCorp © 2017
    Сайт управляється системою uCoz